Produse Accesorii transport Cutii portbagaj ASA Cutii

ASA Cutii ASPEC/607

0,00 Lei (inclusiv TVA)
ASA Cutii ASA Cutii 0 0

Cutiile-portbagaj se fixeaza pe plafonul autoturismelor prin intermediul barelor tranversale. Acestea, ofera avantajul major ca marfurile si echipamentele transportate sunt ferite de influentele vremii, de umezeala, de praf si sunt protejate impotriva hotilor. De asemenea, prin forma lor aerodinamica, cutiile, au o influenta mica asupra comportamentului la drum al autoturismului.

Motorul de cautare pentru cutii portbagaj

Producatorii de cutii-porbagaj Hapro (Olanda), Kamei (Germania), Atera (Germania), Mont Blanc (Suedia) sunt nume de prima mana in acest domeniu. Toate cutiile, indiferent de producator, au sisteme de prindere sigure, rapide si includ un set de chingi pentru fixarea in interior a produselor de transportat. Cutiile din gama superioara au capacul fabricat dintr-un material plasic special numit ABS, rezistent la variatiile de temperatura iarna-vara, iar cele din clasa economica au capacul produs din polistiren.

Ca si in cazul barelor de prindere, pe langa producatorii importanti exista si un numar mare de producatori de cutii inferioare calitativ. La achizitionarea unei cutii-portbagaj trebuie sa aveti in vedere faptul ca ea este supusa unor eforturi foarte mari in timpul mersului, datorita actiunii curentilor de aer, datorita influentei fortei centrifuge in curbe si a fortei de inertie care apare odata cu schimbarea starii de repaos sau de miscare a autoturismului. De aceea, cutia privita ca un sistem complex, trebuie sa compenseze prin solutiile constructive, prin materialele folosite si prin forma, aceste forte deloc de neglijat.

La cutiile de calitate inferioara, prima problema care poate aparea este fisurarea capacului, sau mai grav, cedarea sistemului de prindere si desprinderea in timpul mersului a cutiei de pe sistemul de bare, cu consecinte usor de imaginat.

Cutiile sunt in esenta sisteme destul de simple din punct de vedere constructiv, dar avand in vedere cele mentionate mai sus, toate componentele acestora trebuie sa fie deosebit de sigure luate separat si sa lucreze in ansamblu ca un sistem unitar rezistent la fortele la care sunt supuse.

Din punct de vedere constructiv, cutiile se impart de regula in doua categorii de baza, si anume cutii de iarna, care au ca specific doar lungimea ceva mai mare si anume intre 1,75m si 2,30m (care sa permita transportul schiurilor sau a snowboard-urilor, echipamente diverse, bete, clapari, rucsaci etc.) si cutii de vara, cu caracter mai general, ale caror lungimi se inscriu de regula in intervalul 1,10m si 1,75 m. Evident, nu exista nici o regula in sensul acestei clasificari, materialul din care sunt fabricate "cutiile de iarna" fiind acelasi cu cel al "cutiilor de vara". Un bun exemplu in acest sens este folosirea cu succes a "cutiilor de iarna" pentru caratul unditelor sau al placilor de surf.

Dimensiunea cutiei este un element major in determinarea costului acesteia si este indicat ca utilizatorul sa stabileasca cu destula exactitate domeniul de utilizare pentru a opta pentru dimensiunea optima a cutiei care va fi achizitionata.

Un alt element care duce la diferente de pret intre cutii aparent similare, este si aspectul lucios sau mat al acestora. O cutie lucioasa este mai scumpa decat una similara, dar cu aspect mat. Trebuie tinut cont ca acest element de stabilire a modelului este doar unul de natura estetica, deoarece materialul din care este fabricata cutia este tot ABS, indiferent de finisajul mat sau lucios al acesteia. Cutia lucioasa este mai usor de curatat si de intretinut, iar in timp va arata mai bine decat o cutie mata de acelasi tip.

De retinut este si faptul ca materialul din care este confectionata cutia permite vopsirea capacului acesteia, in culoarea masinii dumneavoastra, la orice vopsitorie auto.

Cu toate ca, asa cum spuneam la inceput, cutiile au un comportament bun in timpul mersului prin forma lor aerodinamica, e bine de tinut cont de cateva aspecte.

Ele se pot incarca functie de dimensiuni, in general cu 50 si pana la maximum 80 kg (numai cutiile de peste 500 litri). Cutia in sine poate cantari intre 15 si 25 kg, iar sistemul de bare cca. 5 kg. Aceste greutati vor modifica centrul de greutate al autoturismului si deci, intreg comportamentul in mers al acestuia. La franare, autoturismul se va opri pe o distanta mai mare decat in cazul in care nu este incarcat, in curbe se va inclina mai mult si viteza va trebui sa fie micsorata corespunzator. Vantul lateral se va face resimtit mai puternic, iar pe gheata trebuie incetinit cat mai mult. Toate aceste modificari se fac mai simtite pe masura ce viteza este mai mare. De regula producatorii indica sa nu se circule cu viteze mai mari de 130 km/h, cand se foloseste cutia-portbagaj.

De asemenea cand se foloseste cutia-portbagaj, trebuie tinut cont ca greutatea incarcaturii + greutatea cutiei + greutatea sistemului de bare transversale, toate impreuna, sa nu depaseasca sarcina acceptabila pe care o indica producatorul autoturismului.